Pages

Wednesday 8 June 2011

Dia Best Friend aku..

Salam

2-3 hari ni mmg mood aku sgt kureng..
tapi mood tu akan jadi ok bila my best frenz aku si oney
tu sentiasa jadi pendengar setia aku n memahami perasaan
aku yg agak sewel 2-3 hari ni..

Dan dia buat post utk aku. Aku hargai sgt coz dia mmg memahami aku..
ini kata-kata beliau utk aku,tapi aku akan list jwpn pada kata2 dia.

1. Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda.
-5 org tu myb,my dad kot coz sggp pertahankan n jaga keselamatan anak2 dia,
kedua mestila my mum kot coz sggp bjaga pagi ptg siang mlm
utk tgk anak2 dia happy. Ke-3 myb my family coz sentiasa ada
utk aku masa susah senang. Ke-4 myb my lover tu pun klu dia sggp la..hehe
 n ke-5 sure lah my best frenz n myb org 2 cik ONEY.. :)

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.
-15 org tu sape ek..? 5org tu semestinya insan2 lima diatas le but lg
sepuluh?urmmm sape ek..mcm xde pun yer coz aku ni x ramai
kawan..myb atuk nenek aku n spupu yg baik gan aku..
klu spupu 2 org tu adalah k.pupu aku roziah tu..aku syg dia..urmmm

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.
-Aku tahu sape yg membenci aku now tapi biarlah rahsia..hehe

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang walaupun dia tidak menyukai anda.
 -Senyuman adalah trademark aku..n aku suka senyum coz buat aku happy. tapi kdg2 senyum aku x cantik coz nampak gigi aku penuh n ala2 jonggang pun ada.. :p

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur. 
-org tu mesti my lover kot tp dia ingat ke?n myb untik adalah adik aku yg bongsu sbb
dok tggu aku balik kg nk suruh aku belanja dia buat rambut
ala rebonding. guna jari pun blh..wakawaka

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang.
-sape org tu ek?myb oney coz dia selalu makan 'rasuah'gan aku..hehe

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia.
-ni x tahu le..urmmmm

8. Anda seorang yang istimewa dan unik. 
-xdelah istimewa sgt coz aku ni kdg2 sengal n plus sengal bila ada si oney..

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.
-urrrrmmmm xde jwpn coz kat atas ckp tidak diketahui yer.. :P

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah disebaliknya.
-itu aku sgt setuju,dulu aku sgt jauh gan family but disebabkan sesuatu yg terjadi
baru aku tahu menghargai family aku.. i love my family sgt

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirlah semula; mungkin anda yang meminggirkan mereka.
-myb yer.

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat-laun anda akan memperolehinya.
-yes think positif insyallah apa yg kita impikan akan jadi kenyataan.

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun, caci & cela.
-dan terima segala caci itu sebagai tangga loncatan utk berjaya..

14. Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda; anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya.
-betul tu lepas meluahkan perasaan lega akan hadir dan tenang..

15. Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. Seminit Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk menyayanginya, tapi sepanjang hidup untuk melupakannya. Hantarlah pesanan ini kepada orang yang anda tidak akan lupa dan hantarkan juga kepada orang yang menghantar pesanan ini. Ini adalahpesanan pendek untuk menyatakan yang anda sentiasa mengingatinya. Kalau anda tidak menghantar pesanan ini, bermakna anda sudah melupakan kawan-kawan anda. Ambillah sedikit masa dan anda sudah pasti memberi keceriaan kepada seseorang atau mungkin mengubah hidup mereka kepada yang lebih baik.
- Aku nk bagitau kat sini oney ko mmg kawan baik aku until now n hope ko akan
kekal sebagai kawan baik aku dunia akhirat smpi hujung nyawa aku..
aku hargai kehadiran ko selain kehadiran my lover... :)


2 comments:

Cik Oney said...

perluke ko jawab? wakakkaa

An said...

haha saja..tu tanda aku sgt alert dgn apa ko ckp.. :P